חיתולים לתינוקות: יתרונות וחסרונות

מערכת שורש  יב אב, תשעח  7/24/2018

חיתולים חד פעמיים ורב פעמיים מלווים את התינוק מילדות ולצד יתרונות משמעותיים יש להם גם מספר חסרונות. במאמר הבא ננסה להצביע על המחיר של שימוש בחיתולים ונבין מה אפשר לעשות כדי לצמצם אותו
.......................

חיתולים לתינוקות: יתרונות וחסרונות
הורים לתינוקות מבלים חלק גדול מזמנם בניסיון למצוא תשובה לשאלה כיצד לטפל בצרכים שלהם. עד גיל מסוים אין שום סיכוי לחשוב על גמילה ושימוש עצמאי בשירותים, לכן האפשרויות שעל הפרק נעות בין חיתולים חד פעמיים, רב פעמיים או בלי חיתולים בכלל.

כמו תמיד, יש יתרונות וחסרונות לכל אפשרות ומהבחינה הזו אין הבדלים בין שימוש בחיתולים לבין האלטרנטיבות. השאלה החשובה צריכה להיות מה היתרונות של החיתולים, למה בכל זאת שווה לספוג את המחיר שמשלמים עבורם ומה ניתן לעשות כדי לצמצם ולהפחית אותו.

עלויות, תלות ועיכוב בתהליך הגמילה הטבעי
היתרונות של חיתולים לתינוקות ברורים לכל הורה. הם מונעים את הצורך במעקב אינטנסיבי אחר הרגלי היציאות של הילדים, אפשר להשתמש בהם בראש שקט לכל אורך הלילה וניתן לצאת איתם מהבית בלי חשש על מנת לקבל מענה למצבי חירום. החיתולים החדשים שנמכרים כיום עומדים בסטנדרטים מחמירים של בקרת איכות, מסוגלים לספוג במשך כמה שעות ברצף בלי בעיה והתחרות בין היצרנים תורמת לירידת מחירים.

מן העבר השני, עלות מצטברת של שימוש בחיתולים עבור משפחה ברוכת ילדים עשויה להגיע לאלפי שקלים בשנה. בתוך כך, כל שימוש בחיתול מלווה גם בשימוש במגבונים לחים ובעוד מוצרים מתכלים שעולים הרבה כסף. השילוב בין החיתולים והמגבונים יוצר תמהיל כמעט בלתי אפשרי לאיכות הסביבה וההרגלים שההורים צוברים עלולים לעכב את התהליך הטבעי של גמילה ויציאה לעצמאות.

במילים אחרות, הרבה הורים הופכים להיות תלויים בחיתולים וקשה להם לדמיין את החיים בלעדיהם. זה גורם לתלות מוגברת ועלול לפגוע בהם ובילד. זו בעיה שמשותפת להורים בכל רחבי הארץ ובלי קשר לשאלה כמה ילדים יש במשפחה.

כך מצמצמים את המחיר הכלכלי והסביבתי
היכרות עם החסרונות לעיל היא הצעד הראשון בהתמודדות מוצלחת איתם. אם רוצים ליהנות מהיתרונות של החיתולים אבל לצמצם את המחיר הכלכלי, אפשר להתחיל בהשוואה בין היצרנים והחברות. השוואת מחירים מגלה לעיתים פערים של עשרות אחוזים בין אותם מוצרים והיא יכולה לפתוח את הדלת לחיסכון גם על מוצרים אחרים.

חוץ מזה, ניתן לצמצם את המחיר הסביבתי על ידי שילוב בין חיתולים חד פעמיים ורב פעמיים. הורים שלא מרגישים מוכנים לתת לילד שלהם להסתובב נטול חיתולים לגמרי יכולים להלביש אותם בחיתולים חד פעמיים כאשר הם יוצאים, אך להשאירם עם חיתולי בד בבית. זה מצד אחד מצמצם את התלות בחיתולים חד פעמיים ומשאיר את ההורים עם אצבע על הדופק בכל הנוגע לזיהוי הסימנים שמעידים שאולי הגיע הזמן לגמילה טבעית.